''Osetljivi na opasnost''
Problematika mrtvog ugla je u poslednje vreme veoma aktuelna . Tokom poslednjih nekoliko godina, sigurnosni uređaji u vozilima , kao što su dodatna ogledala ili monitor sistemi sa širim uglom gledanja postali su obavezni. Međutim , uprkos povećanju svestrane vidljivosti, sudari sa drugim vozilima, fiksnim objektima, biciklistima, pešacima i radnicima, i dalje su prisutni u velikom broju. Pitanje biciklista je od posebnog značaja više od polovine svih smrtnih slučajeva biciklista u Londonu pripisuje se sudaru sa kamionima . Fiona Hall zadužena je za zaštitu životne sredine, je podnela Evropsku pismenu deklaraciju o ovom pitanju, gde se kaže :" Da bi senzori i kamere trebalo da budu obavezni na svim kamionima , tako da vozači uvek budu svesni kada je neko u blizini njihovog vozila. To je tehnologija koja se koristi svakodnevno da pomogne vozačima kamiona sa parkiranjem i da spašava živote ostalih učesnika u saobraćaju. "
Ultrazvučna detekcija prepreka
Brigade ultrazvučni sistemi za detekciju prepreka upozoravaju vozača na potencijalne opasnosti. Zvučno obaveštava vozača o rastojanja između vozila i prepreke, minimalizuje oštećenja vozila i sudare sa pešacima , biciklistima ili objektima. Okidači aktivacije mogu biti menjač u položaju rikverc , levi migavac... Okidači obezbeđuju da je sistem operativan tek kada je to potrebno a poseduje i opcioni zvučni alarm za upozorenja na bicikliste i pešaka na putu.
Brigade opseg ultrazvučnih senzora sistema uključuje Backscan ® (skeniranje sa zadnje strane),
Frontscan ® (skeniranje sa prednje strane), Sidescan ® (skeniranje sa bočnih strana), Cornerscan™ (skeniranje određenih uglova) i Stepscan ™ i obezbeđuju
sledeće prednosti .
- Pruža smireniju vožnju vozaču, veću zaštitu pešaka, biciklista i radnika
- Smanjuje oštećenja vozila, imovine i drugih objekata
- Može se koristiti u kombinaciji sa Brigade monitoring sistemom za sveobuhvatno pokriće svih mrtvih uglova
Troškovi zatvaraju oči
Čak i relativno male nesreće mogu biti izuzetno skupe za vozače. Pored popravke oštećenog vozila, tu je izastoj, troškovi zamene, iznajmljivanje drugog vozila, a gde su još troškovi osiguranja i pravni troškovi.
Tipične stavke i troškovi štete na primeru Mercedes Actros:
- Stepenik 346€ - 686€
- Branik - dva uglasta dela i središnji deo 291€
- Zadnji branik rešetka 452€
- Ceo set prednjih svetala 290€
- Zadnja svetla 158€
Ipak, posledice mogu biti čak i veće. Jedna kompanija je kažnjena sa 124.000€ u septembru 2009., nakon što je jedan radnik poginuo kada je unazad na njega naleteo kamion za odnošenje smeća na kojem je radio. Čovek se nalazio u mrtvom uglu ogledala kamiona i tada je srušen i pregažen.
Ultrazvučna detekcija prepreka
Sistem od dva, tri ili četiri ultrazvučna senzora obaveštavaju vozača o udaljenosti između vozila ili bilo koje prepreke, bez obzira da li je pokretna ili stacionarna. Savršeni za putnička, komercijalna vozila za operativna vozila u zatvorenim prostorima ili manevrisanje pri malim brzinama.
Karakteristike svih sistema:
• Prepreke detektovane u okviru 200 milisekundi
• Mod za učenje okoline sprečava lažne uzbune
• Samodijagnostička funkcija
• Popravka uključena za sve tipove karoserije
• Tri faze zvučne udaljenost upozorenje vozaču sa podesivim obimo
• 1 izlazni okidač
• 2 godine garancije
Sidescan ® (skeniranje sa bočnih strana)
Ugrađuje se sa strane vozila povećavajući bezbednosti prilikom okretanja ili male brzine manevrisanja. Posebno je važno za problematiku bočnog mrtvog ugla, gde biciklisti ili pešaci mogu da se pojave prođu nezapaženo.
• 4 senzorski sistem
• 1,0 ili 1,5 detekcijski opseg
• Dva nivoa detekcije - osetljivosti
Opcije:
• Sistem se aktivira ispod određene brzine
• Sistem aktivira migavac
• Spoljni govoreći alarm sa upozorenjem strane skretanja za bicikliste / pešake
• Mogu se montirati na zglobna vozila sa dodatnim kablovima
Backscan ® (skeniranje od pozadi)
Nalazi se u zadnjem delu vozila, kao neprocjenjiva pomoć za bezbednu vožnju unazad. Daje veću zaštitu pešacima i radnicima, dok minimizira oštećenje vozila i drugih objekata.
• 4 senzorski sistem
• 2.5m detekcijski opseg - spoljni senzori se mogu svesti na 0.6m
• Sistem se aktivira ubacivanjem menjača u rikverc
• 50cm kompezacije opseg za senzore instalirane u trupu vozila
Opcije:
• Mogu se montirati na zglobna vozila sa dodatnim kablovima
• 3 fazni displej za vizuelnu distancu
Frontscan ®(skeniranje od napred)
Postavlja se na prednju stranu vozila radi poboljšanja bezbednost kod manevrisanja pri malim brzinama. Posebno relevantno za mrtvi ugao u visokim kabinama vozila gde niski objekti ili pešaci mogu biti pogođeni.
• 4 senzorski sistem
• Montiranje senzora
• 2,0 ili 1,0 detekcijski opseg - spoljni senzori se mogu svesti na 0.6m
Opcije
• Sistem se aktivira ispod određene brzine
Cornerscan ™
Postavljen na stranama vozila - kabine za detekciju objekata pred kraj strane koje se nalaze u mrtvom uglu.
Smanjuje rizik od oštećenja vozila- kabine prilikom manevrisanja i okretanje unazad.
• 3 senzorski sistem
• Montiranje senzora
• 0,6 ili 1,0 detekcijski opseg
• Dva nivoa osetljivosti
Opcije
• Sistem se aktivira ispod određene brzine
Stepscan ™
Opremljeni je uređajem u kabinikoji daje svest vozaču o objektima kada ubaci u rikverc. Smanjuje rizik od oštećenja vozilo od nevidljivih objekata.
• 2 senzorski sistem
• Montiranje senzora
• 0,6 ili 1,0 detekcijski opseg
• Dva nivoa detekcije - osetljivosti
• Sistem se aktivira ubacivanjem menjača u rikverc