Klima uređaji, kako u automobilima, tako i u kući, rade na bazi razmene toplote i razlikama u pritisku. U automobilu se supstanca koja se zove rashladno sredstvo (freon) pretvara iz tečnosti u gas i vraća se ponovo u tečnost u skoro zatvorenom sistemu, od čega je hladnjak klime veoma važan deo. Potrebne su razlike u pritisku kako bi ovo pravilno funkcionisalo, tako da ako ima nekih pukotina u sistemu doćiće do kvara.
Hladnjak klime, koji se pokreće radilicom automobila, vrši pritisak pod gasovitim rashladnim sredstvom. Ovo je tačka u ciklusu kada se pritisak sistema klime menja iz niskog u visoki. Pod visokim pritiskom ovo rashladno sredstvo ulazi u hladnjak klime, koji je poput malog hladnjaka na prednjem delu automobila, gde se toplota odstranjuje iz rashladnog sredstva prenošenjem u spoljnji vazduh koji struji preko njega. Zbog toga se gas kondenzuje nazad u tečnost. Hladnjak klime je stoga ključan za uklanjanje toplote iz sistema. Zatim rashladno sredstvo putuje do ekspanzionog ventila, cevi za odvod, što su mali otvori koji dozvoljavaju samo malo tečnosti da prođe kroz njih. Ovim se oslobađa pritisak na supstancu, što nas vraća na sistem niskog pritiska u sistemu. Isparivač, koji se u većini slučajeva nalazi ispod kontrolne table na suvozačevoj strani, sledeća je stanica za ovu veoma hladnu tečnost niskog pritiska. Rashladno tečnost prolazi kroz isparivač, dok ventilator kabine gura vazduh kabine kroz njega. Rashladna tečnost apsorbuje toplinu (zbog čega tečnost ključa i pretvara se u gas) iz vazduha, koji hladi vazduh koji se vraća kroz otvore kontrolne table u kabinu. Zagrejana gasovita rashladna tečnost se vraća u kompresor klime da bi ponovio ovaj postupak.
U našoj ponudi možete pronaći hladnjake renomiranih svetskih proizvođača, kao što su: NRF, Nissens, Loro, Thermotec, Polcar....