Internetom kruži snimak dvojice državljana Rusije koji lako pale automobil bez guranja uprkos činjenici da je akumulator prazan.
Domišljati momci podigli su prednji deo Samare, vezali konopcem točak oko gume i povlačenjem tog konopca uspeli da nateraju svog ljubimca da zavergla i upali.
Ukoliko vam je prazan akumulator, ipak je bolje rešenje da ga preko noći unesete u kuću i priključite na punjač, a već ujutro će sa paljenjem biti druga priča.
Kada se motor muči i teško vergla, a pritom je napolju minus 15, kako je obično i bilo proteklih dana, sve to ukazuje da je akumulator na izdisaju. Međutim, to što se prazni, ne mora da znači da odmah treba kupovati novi. Prvo rešenje je paljenje kablovima i dopuna samog akumulatora tokom vožnje.
Neiskusni bi pomislili "spojim kablove, okrenem ključ i to je to", međutim paljenje uz pomoć profesionalnih kablova i kasnije dopunjavanje akumulatora zapravo ima neke male cake.
Pre nego što uopšte i pokušate da vratite u život svog ljubimca, obavezno treba da odvrnete čepove koji se nalaze na gornjem delu akumulatora, koje primećujete odmah kad otvorite haubu, i pogledate da li u šupljinama ima vode.
"U rupama se nalazi destilovana voda i elektrode poput sivih iglica, koje moraju biti uronjene u tu vodu. Ako su te rupe suve, to je znak da je akumulator pri kraju, ali i tada mu ima spasa. Jednostavno treba doliti destilovanu vodu u te šupljine i opet navrnuti čepove", kaže autoelektričar Dejan Vasić.
Ako je automobil stajao desetak dana na temperaturi od minus 10 i nižoj i pritom ima i dizel motor sa nešto slabijim akumulatorom, paljenje iz prvog pokušaja neće baš uspeti.
Kod paljenja dizelaša mnogo je važno nekoliko puta pre verglanja samo dati kontakt kako bi se malo aktivirali grejači, a tek iz petog ili šestog pokušaja pokušati sa verglanjem.
"Kada se spoje kablovi, plus na plus - minus na minus, vozač koji je odlučio da pritekne u pomoć treba da sedne u svoj automobil i doda lagani gas, otprilike do 1,500 obrtaja, dok ovaj drugi pokušava da upali svoj automobil."
"To je važno jer se paljenjem na kablove troši i onaj akulumator koji je ispravan, a kada je motor na 1,500 do 2,000 obrtaja većina akumulatora bi trebalo da podnese izvlačenje struje iz njih", objašnjava Vasić.
Za vreme vožnje akumulator se dopuni do izvesne mere, ali ne skroz, tako da je druga, i mnogo isgurnija opcija kupovina punjača. I kod punjenja punjačem najpre treba doliti destilovanu vodu u akumulator, postaviti obavezno akumulator u neku plastičnu posudu, priključiti ga.
Izvor: Blic Online