Nemački luksuzni brendovi Daimler i BMW-a proizvode teške i neekonomične automobile, koji bi, za razliku od , na primer Fijatovih vozila morali da prođu kroz značajnije izmene kada bi došlo do spuštanja donje granice emisije štetnih gasova.
Evropska unija i Evropski parlament su u junu dogovorili spuštanje ove granice na 95g/km što je ekvivalent potrošnji goriva od 4l/100km, međutim, Nemačka je napravila koaliciju zemalja koje su podržavale njen plan za odlaganje ovog zakona sve do 2024, a juče su ministri životne sredine Evropske unije i odobrili taj plan.
Na strani Nemačke su se u ovom dogovoru našle Velika Britanija i Poljska, dok su Belgija, Francuska i Italija bile za zadržavanje prvobitnog plana koji je na snagu trebalo da stupi 2020. godine.
Pored zaštite životne sredine, zagovornici prvobitnog plana ističu da bi granicom emisije od 95 g/km Evropska unija uštedela oko 70 milijardi evra godišnje samo na potrošnju goriva.
Dok se nemačka stranka Zelenih zalaže za spuštanje granice emisije štetnih gasova, ministarka Angela Merkel i njena partija podržavaju proizvođače automobila.
Izvor: moj auto.rs