Strazbur, 25. februar 2014. - Evropski parlament usvojio je u utorak nove strože standarde za automobilske emisije CO2.
Nova pravila predviđaju granicu od 95 grama CO2 po kilometru u proseku za sve nove automobile prodate u EU, u odnosu na postojeću granicu od 130 grama po kilometru.
Evropska komisija predložila je da bi to trebalo vredeti od 2020., ali puna primena odložena je za godinu dana nakon višemesečnih pregovora.
Nemačka je, u interesu svojih velikih proizvođača automobila poput Daimlera i BMW-a, jako lobirala za duži rok za uvođenje novih pravila, koji njihova industrija i dalje smatra jako izazovnim.
Komentarišući nemački pritisak, evropska poverenica za klimu Connie Hedegaard kazala je: "Sve je dobro što dobro svrši."
Aktivisti za zaštitu okoline pozdravili su dogovor iako ističu da će zbog postupnog uvođenja samo 95 posto novih automobila ispuniti dogovoreni cilj 2020., što odgovara slabljenju cilja od tri grama po kilometru.
Zastupnici Zelenih glasali su protiv predloga zakona, smatrajući da je, kako je kazala Rebecca Harms, reč je o "sramnom ustupku nemačkim proizvođačima automobila koji će usporiti razvoj novih tehnologija koje bi omogućile učinkovitije automobile i manje zagađivanje okoline".
Države članice predlog zakona trebale bi usvojiti za nekoliko nedelja.
Izvor: croenergo.eu