Novi sistem koji nadzire stanje vozila mogao bi sačuvati novac i živote putnika. Većina novih vozila opremljena je mnogim senzorima koji prikupljaju osnovne podatke o radu ili informacije iz okruženja. Iako korisne, takve informacije mogu biti protumačene samo od strane proizvođača ili servisera i obično se čitaju posle kvara automobila. Sada istraživači na Ročester tehnološkom institutu i Lokid Martin, sigurnosna kompanija u Betesdi, razvili su nadzorni sistem koji može bolje proceniti stanje automobila i upozoriti vozača na potencijalne probleme.
Sistem koristi mrežu ugrađenih pametnih senzora koji su strateški razmešteni u blizini automobilskih komponenti koje su sklone problemima u radu i kvarovima. Informacije se bežično šalju centralnom kompjuteru, gde se analiziraju specifično razvijenim softverom. Projekat je deo 150 miliona dolara vrednog ugovora između Lokid Martina i američke vojske, koji oprema više od deset hiljada vojnih vozila novom tehnologijom. Sistem može proceniti stanje ovih vojnih vozila pre nego što se pošalju na zadatak tako da tako da se može obaviti adekvatna procena da li je vozilo spremno za zadatak.
Tehnologija je takođe testirana na javnom autobusu u zadnjih osamnaest meseci. Pre osam meseci, kompanija LIBAN je formirana radi razvoja tehnologije za komercijalna vozila. Sistem koristi standardne senzore – poput temperaturnih, senzora vibracije, razne pametne senzore za nadzor vozila. Senzori su postavljeni blizu različitih komponenti poput transmisije, alternatora i šasije. Za razliku od dosadašnje primene senzorskih komponenti danas novi sistem zahteva podatke od više različitih segmenata radi efikasnijeg rada i preciznije procene samog trenutnog kao i budućih stanja vozila. Podaci iz senzora su obrađeni u ugrađenom sistemu koji analizira informacije. Podaci se dostavljaju u redovnim intervalima u kontrolni centar putem bežične mreže, satelita ili privatne mreže, u zavisnosti od želje kupca.
Algoritmi su izuzetno važni zato što pomažu u izgradnji modela predvidivog održavanja na bazi stanja, tako da je moguće predvideti kvarove pre nego što nastanu što će posebno uticati na smanjenje troškova. Dok je tehnologija trenutno primenjena u vojnim vozilima sa lakim naoružanjem, očekuje se skora primena ovakvog sistema i u komercijalnim vozilima, poput kamiona, lakih teretnih, putničkih i ostalih vozila.