Prema istraživanju američke agencije JD Power, vozači najčešce, u svojim automobilima nove generacije, koriste sisteme asistencije koji doprinose povećanju stepena bezbednosti u vožnji. Nekada su elektronski sistemi asistencije vozaču bili dostupni samo u automobilima visoke klase, dok ih danas srećemo u većini savremenih automobila srednje klase.
Analizirajući rezultate koje je objavio JD Power, internet sajt CNET je objavio video koji pokazuje koje sisteme asistencije vozači najviše koriste danas, koje najviše žele u svojim automobilima.
Na prvom mestu mestu najtraženijih savremenih tehnologija je sistem za otkrivanje drugih vozila u mrtvom uglu i upozoravanje vozača na njihovo prisustvo, kako bi se izbegao moguci sudar. Na drugom mestu zastupljenosti u savremenim automobilima nalazi se kamera za "noćni vid" koja omogucava vozaču da tokom vožnje po mraku na displeju uoči pešaka, životinju ili neki drugi predmet ili prepreku na putu koju zbog uslova loše vidljivosti drugačije ne bi bio u mogućnosti da uoči i pravovremeno reaguje.
Na trećem mestu nalazi se autonomni sistem za izbegavanje sudara koji prati dinamiku saobraćaja, preuzima inicijativu i obavlja kontrolu kočenja automobila u slučaju mogućeg incidenta sa vozilom ispred. Sistem je posebno učinkovit tokom vožnje u kolonama i u urbanim sredinama sa visokom frekvencijom saobraćaja. Na četvrtom mestu vozači su izabrali sistem koji se sastoji od zadnje kamere i displeja na unutrašnjem retrovizoru i pruža mogucnost da vozač pogledom na retrovizor jasno i bez fizickih prepreka vidi šta se dešava iza njega. Većina proizvođača koji danas nude zadnju kameru kao deo opreme ovaj displej je segment multimedijalnog sistema i postavljen je na konzoli. Konstruktori su uvideli da je pozicija na retrovizoru naizgled praktičnije rešenje.
Na petom mestu najviše korišćenih savremenih sistema u automobilu našla se tehnologija koja je još uvek u razvoju i koja praktično još uvek ne postoji. Vozaci bi želeli da imaju farbu sa koje ogrebotine i slicna površinska oštecenja nestaju. Nissan jeste razvio tehnologiju koja omogućava da sa karoserije nestanu sitne, površinske ogebotine, ali samo ako oštecenje nije dublje od sloja laka. Za svako veće oštećenje neophodno je otići u servis. Ovo istraživanje je takođe pokazalo vozači nisu previše zainteresovani za gestovne kontrole funkcija, masažere u sedištima i slične sadržaje koji konekad mogu da odvuku pažnju više nego da pomognu u vožnji.
Izvor: youtube.com