Nakon odluka Evropske unije kako će uskoro svi novi automobili morati dolazi sa automatskim ograničenjem brzine, pa i nove uredbe EU o obaveznoj ugradnji sistema za autonomno kočenje, o kojoj je postignut dogovor u Ženevi proteklih dana stiže nam još jedna novost. Ovaj puta ništa vezano za brzinu već za sprečavanje posledica ako ova prva dva sistema “zakažu”.
Radi se o rešenju koje dolazi iz nemačke ZF grupacije, koja se već duži niz godina bavi proizvodnjom raznih komponenti za autoindustriju, i njihove proizvode možete naći kod mnogih renomiranih automobilskih brendova.
Kako ZF sigurnost vozila i putnika u njemu tretira izuzetno ozbiljno, “inovativnim” načinom razmišljanja su, odlučili da zračne jastuke smeste van vozila.
Iako nam se čini da je rešenje eksterne zaštite već primenjeno na Citren Cactus-u, pa su vazdušni jastuci varijacija te ideje, to nije tačno s obzirom na to da kompanija ZF već desetak godina radi na razvoju ovog sistema koji je sada spreman za serijsku proizvodnju i komercijalnu primenu.
Za razliku od onih unutrašnjih vazdušnih jastuka koji su predviđeni da ublaže udarac ljudskog tela u delove automobila, ovi eksterni jastuci su puno veći i dizajnirani su da ublaže udarac automobila u automobil. Kako bi to sve funkcioniralo osim samog jastuka tu se nalazi niz različitih senzora koji prate prepreke sa bočne strane vozila putem radara, kamera i LIDAR-a, a upravljačka elektronika je zadužena da prepozna je li situacija koju analizira bezopasna ili je sudar neizbežan.
U tom scenariju (osim što to znači da su sistemi za automatsko ograničenje brzine i autonomno kočenje “zakazali”), eksterni bočni zračni jastuk se za samo 100 milisekundi aktivira i napumpa do punog kapaciteta i spreman je da efikasno smanji intenzitet sile udarca samog sudara.
Izvor: automobili.hr