Bosch je predstavio stop-start “coasting” sistem, sa funkcijom za gašenje motora na nizbridici, koji omogućava vozačima automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem da jednu trećinu puta pređu bez emisije izduvnih gasova, buke i sa manjim otporom.
Ova tehnologija zaustavlja motor tokom vožnje, tako da on u tim trenucima više ne troši gorivo. Motor se gasi ako vozilo kretanjem po inerciji može da održi brzinu, na primer na blagoj nizbrdici. Čim vozač dodirne pedalu gasa ili kočnice, motor se ponovo aktivira.
Testovi, koje je sproveo Bosch, pokazali su da motori rade bespotrebno 30 posto vremena, što znači da gotovo trećinu svake deonice vozilo može da pređe sa ugašenim motorom. Vozači u realnim saobraćajnim uslovima, zahvaljujući ovoj funkciji, mogu da uštede do deset posto goriva.
"Stop-start 'coasting' funkcija može da se kombinuje sa svim motorima s unutrašnjim sagorevanjem i značajno smanjuje potrošnju goriva", kaže dr. Rolf Baulander, član upravnog odbora kompanije Robert Bosch.
Ova inovacija se velikim delom bazira na unapređenom softveru, koji koristi postojeće informacije senzora. Osim toga, stop-start starter je konstruisan za veća opterećenja i brži start. On takođe zahteva dodatne komponente, ali se može integrisati u skoro svako vozilo, bilo da je reč o dizel vozilu, benzincu ili vozilu na prirodni, zemni gas.
Najveću korist od ovog sistema imaju vozači, ali i životna sredina jer redukovana potrošnja goriva istovremeno znači i smanjenu emisiju CO2.
U Nemačkoj je 2012. godini prodato oko tri miliona novih vozila. Prema statistici jedno vozilo u proseku pređe 11.500 kilometara godišnje. Ako bi svaki novi automobil bio opremljen sistemom za gašenje motora na nizbrdici i po kilometru emitovao samo deset grama manje ugljen-dioksida, emisija CO2 bi se godišnje smanjila za preko 30.000 tona.
"Ubeđeni smo da će stop-start sistem s funkcijom za gašenje motora na nizbrdici uskoro postati standardna oprema u automobilima - kao što je to sada klima uređaj“, smatra Bulander.
Izvor: b92.net