Istraživači instituta „Georgia Institute of Technology” razvili su strategiju za zarobljavanje, spremanje i na kraju reciklažu ugljenika koji ispuštaju vozila, a sve u cilju sprečavanja tog zagađivača da nađe svoj put iz izduvnog sistema vozila u atmosferu.
Naučnici tog instituta očekuju automobile bez štetnih emisija i transportni sistem u potpunosti bez fosilnih goriva. Mnogo ljudi misli da su velike elektrane glavni izvor emisija štetnog ugljen dioksida, ali to nije tačno jer su mali zagađivači poput automobila i transportnih vozila odgovorni za gotovo dve trećine ukupnih emisija ugljen dioksida.
Tim na institutu „Georgia Institute of Technology“ planira da kreira održiv transportni sistem koji će koristiti tekuće gorivo i zarobiti emisije ugljenika u vozilu za kasniju daljnju obradu na benzinskoj pumpi. Ugljenik bi se onda vratio natrag u pogon za proizvodnju goriva i tamo bi bio procesiran.
Njihova trenutna istraživanja baziraju se na razvoju uređaja za izdvajanje ugljenika i spremanje tog izdvojenog ugljenika unutar vozila u obliku tečnosti.
Kod plana zarobljavanja ugljenika naglasak je stavljen na vozila pokretana ugljeno vodonik zbog toga jer vodonik ne proizvodi štetne emisije kada se koristi kao gorivo za pokretanje vozila za razliku od tradicionalnih goriva.
„Georgia Tech” tim nije zadovoljan samo sa predloženim sistemom korišćenja ugljeno vodonik i uređajem za odvajanje vodonika sa istovremenim zarobljavanjem ugljenika. Nakon što se zarobi ugljenik cilj im je se i taj zarobljeni ugljenik iskoristiti na neki način i to im je veliki izazov.
Naime, cilj im je da naprave sintetičko gorivo samo iz ugljenika i vode upotrebljavajući obnovljive izvore energije. Ako to uspeju biti će to zaista zadivljujuće ostvarenje.
Izvor: Our-energy.com, kombib.rs