Autostart Centrala, Ćirila i Metodija 45, Novi Sad +381 21 504 221, +381 21 504 223

Kako su izgledali prvi Mercedesovi elektromobili?

U trenutku kada BMW-ovi modeli na električni pogon izazivaju veliko interesovanje kupaca, a iz Audija stižu najave da bi električni R8 e-tron ipak mogao da dobije produkcijsku verziju, Mercedes se vraća u prošlost kako bi podsetio na pionirske dane svojih automobila na električni pogon i, možda, nagovestio nove modele sa nultom emisijom.

Mercedes 190 E Elektro iz 1991.
Mercedes 190 E Elektro iz 1991.

Mercedes je modelom 190 pre tri decenije započeo osvajanje segmenta kompaktnih premijum automobila. Da je tadašnja odluka da se kupcima ponudi "bebi" Mercedes bila vizionarska, dokaz je današnji prodajni uspeh kompaktnih modela ovog proizvođača.

Međutim, manje je poznato da je Mercedes 1991. na auto-salonu u Ženevi predstavio električni prototip 190 E Elektro, zasnovan na modelu 190. Mercedesov pionirski električni automobil pogonila su dva elektromotora od po 16 kW (22 ks).

Struju su dobijali iz natrijum-nikl-hlorid baterija, koje je tih godina koristio i BMW u svojim eksperimantalnim elektromobilima. Svaki od elektromotora prenosio je snagu na po jedan zadnji točak automobila.

Električni prototip Mercedesa C klase iz 1993.
Električni prototip Mercedesa C klase iz 1993.

Nemački proizvođač nastavio je u narednim godinama da eksperimentiše sa električnim pogonom, pa je tako između 1992. i 1996. izrađeno šezdesetak vozila koja su testirana na ostrvu Rugen. Među njima je bilo i 10 primeraka baziranih na Mercedesu 190, koji su u sklopu test programa prelazili i po 100.000 km godišnje.

Tokom testiranja utvrđeno je da su ovi automobili, teški oko 1.400 kg, u stanju da sa jednim punjenjem baterija pređu i do 110 km, što je ipak bilo manje u odnosu na tadašnji električni BMW Serije 3 koji je imao radijus i do 150 km.

Mercedes je nastavio razvoj električnih vozila, pa je na frankfurtskom salonu automobila 1993. prikazana električna verzija prve generacije nove C klase. Ovaj automobil imao je jedan elektromotor snage 35 kW (48 ks) i sličan radijus kretanja kao njegov prethodnik.

Iako se u javnosti o tome nije mnogo znalo, Mercedes je u godinama koje su usledile usavršavao električni pogon. Neka od dostignuća na tom polju ugrađena su u tehnologiju hibridnog pogona savremenih Mecedesovih modela.

Nemački proizvođač vratio se električnim automobilima sa nešto većim ambicijama 2012. godine, kada je u Parizu predstavio novi Electric Drive sistem na Mercedesu SLS AMG i B klasi.

S obzirom da je u novembru najavio da želi da proširi saradnju sa proizvođačem luksuznih električnih automobila, kompanijom Tesla Motors, za očekivati je da će se Mercedes u budućnosti više posveti razvoju i proizvodnji ove vrste automobila.

Izvor: b92.net