Nenamerno propuštanje velikog servisa ili pucanja zupčastog remena mogu dosta da koštaju vlasnika vozila. Loše oslanjanje i sistem za upravljanje znak da je automobil prešao više nego što mislimo
Nepoznavanje realne kilometraže kupljenog polovnog automobila može da stvori komplikacije zbog kojih nećete uživati u vožnji. Nabrojaćemo neke stvari koje je potrebno proveriti kada sumnjate da je na automobilu vraćena kilometraža.
Havarija motora zbog zupčastog remena
Prva i veoma ozbiljna opasnost vreba u motoru. Naime, ako kupite polovni automobil kojem je vraćana kilometraža, može da se desi da nenamerno propustite veliki servis tokom koga se menja zupčasti remen.
Lančani pogon bregastog vratila je dobar i pouzdan, ali skup i komplikovan pri izradi i proizvodi veliku buku pri radu. Zato se kod mnogih motora koji imaju bregasto vratilo u glavi za njen pogon koristi zupčasti remen. On ima svoju prednosti u odnosu na lanac, stvara manje otpore i manje mehaničke gubitke od lanca, a zbog svoje elastičnosti je znatno tiši od njega, gotovo je bešuman. Krupna mana zupčastog remena je dugo vremena bila njegov ograničen vek trajanja, iako je danas zupčasti remen postao mnogo trajniji nego nekada.
Veliki problem leži u tome što je zupčasti remen nepredvidiv. Ako se ne promeni na vreme može da pukne bez ikakve prethodne najave. Do toga često dolazi prilikom startovanja motora. Pucanjem zupčastog remena ili zubaca zupčastog remena dolazi do desinhronizacije kolenastog i bregastog vratila i do zaustavljanja bregastog vratila koje otvara i zatvara ventile. To može dovesti do otvaranja ventila u pogrešnom trenutku. Uz puno sreće, motor će se samo zaustaviti. Međutim glasan, metalni zvuk nije dobar znak. To znači da je došlo do sudara klipova i ventila.
Zato bi preventivna zamena zupčastog remena bila najbolje rešenje u slučaju da sumnjate u radni staž koji je vaš polovnjak imao pre vas.
Neispravnosti sistema oslanjanja i upravljanja
Ako je automobil prešao mnogo veći broj kilometara nego što vam je to poznato, sva je prilika da je održavanje sistema oslanjanja zanemareno, što umnogome može da kompromituje potrebnu stabilnost vozil. Neispravnosti možete da prepoznate po neobičnim zvucima, šumovima, škripi, lupanju, izmenjenim voznim karakteristikama. Nije neobično da posle velikog broja pređenih kilometara dođe do istrošenosti gumenih čaura, habanja zglobova, povećanog zazora u ležajevima točkova, popuštanje veze elemenata oslanjanja, promene elastičnih karakteristika. Moguće neispravnosti su brojne, a trošak reparature po pravilu velik.
Velika opasnost preti i od kvarova na sistemu za upravljanje, koji se mogu prepoznati po povećanom praznom hodu upravljača, njegovom otežanom hodu, raznim šumovima, vibriranju prednjih točkova, skretanju automobila sa pravca pri pravolinijskom kretanju itd.
Zbog svega navedenog, kupovina polovnog automobila bi morala da uključi i servisni pregled. Tek nakon toga se može zaključiti da li se vozilo može dalje koristiti, da li je potrebna opravka ili se popravka više uopšte ne isplati.
Preuzeto sa: http://www.polovniautomobili.com/wiki-Vesti/kakve-probleme-moze-da-stvori-vracena-kilometraza.php