Problem: Miris paljevine u predelu motora i pojava male količine dima.
Vozilo: Subaru Legaci 2001 godište
Zahtev: Detaljna kontrola instalacija ispod instrument table kao i u motornom delu da bi se pronašla lokacija pregrejane instalacije
Temeljna inspekcija instalacije ispod instrument table i u motornom delu nije detektovala ni na jedan znak koji bi ukazivao na zapaljenu instalaciju jer je sve bilo netaknuto.. Pre nego što je urađena probna vožnja proveren je sistem punjenja.
Kontrola je zaista pokazala da postoje anomalije prilikom punjenja ,indikator dioda / stator vezana za VAT - 40 , a alternator je ispuštao specifičan zvuk što je i privuklo našu pažnju kad je vozilo doveženo.
Pomislili biste da bi se u ovoj situaciji upalila signalna lampica, ali to se nije desilo .Signalna lampica prilikom kontakta nije se uopšte palila što ukazuje da je sijalica pregorela ili da je strujno kolo indikatora-sijalice prekinuto. Dakle,vlasnik nikada nije primetio problem sa punjenjem , a verovatno bi vozio auto dok akumulator ne bi bio potpuno prazan i zaustavio auto.
Kada je skinut Hitachi LR190 -742 ( 13829 ) alternator, identifikovan je izvor mirisa paljevine . Namotaji statora su spaljeni, što je rezultovalo pojavom mirisa paljevine koje je vlasnik automobila osetio kao i pojavom male količine dima u predelu motora ( Slika 4 ).
Nakon definisanog kvara izvršena je popravka alternatora kojem je stavljen novi stator i i diodna ploča ( kratko spojena negativna dioda) ovom zamenom je rešen problem punjenja akumulatora, miris paljevine je nestao a i signalna lampica je svetlela prilikom startovanja motora. Uzrok problema bi mogao biti kratko spojena negativna dioda koja je "probila" i pušta struju u oba smera i šalje struju nazad do statora i regulatora napona ( P1 ) , čineći da regulator napona misle da je napon na statora prisutan , što je dovelo i do izostanka paljenja indikatora-lampice.
Izvor: apra.org