Autostart Centrala, Ćirila i Metodija 45, Novi Sad +381 21 504 221, +381 21 504 223

Nove usluge u domenu mobilnosti iz kompanije Bosch

Aplikacija na pametnom telefonu umesto ključa za vozilo; digitalna mapa za parkiranje umesto iscrpljujuće potrage za parking mestom, kao i usluge deljenja vozila koje omogućavaju ljudima da budu mobilni, a da ne moraju da poseduju automobil: umreženost olakšava život učesnicima u saobraćaju, povećavajući bezbednost i ugodnost i, istovremeno, smanjujući opterećenje na putevima širom sveta. Kako navodi Gartner – kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta, 250 miliona vozila širom sveta će biti umrežena do 2020. godine. Bosch nastavlja da radi na transformisanju u pružaoca usluga u oblasti mobilnosti. Na konferenciji Bosch ConnectedWorld 2018, dobavljač tehnologije i usluga će predstaviti svoje usluge za vozače automobila u oblasti mobilnosti i portfolio usluga zasnovanih na umrežavanju.

COUP usluga za iznajmljivanje, odnosno deljenje, e-skutera nudi jednostavnu alternativu za javni gradski prevoz, privatne automobile ili taksi. E-skuteri koji se već nalaze na ulicama Berlina i Pariza, stižu i na ulice Madrida na leto 2018. godine. Zahvaljujući aplikaciji COUP, korisnici bez problema mogu da pronađu iIi rezervišu najbliži slobodni e-skuter i da odmah krenu.

Jula 2017. Bosch je pokrenuo fazu testiranja za asistenta u oblasti multimodalne mobilnosti moveBW. Ova usluga koristi podatke iz realnog vremena za pronalaženje najbržeg puta kroz grad. Ona putnike dovodi do njihovih odredišta brzo i na fleksibilan način, istovremeno omogućavajući gradovima da prate gustinu saobraćaja, ali i pružaocima usluga u oblasti mobilnosti da unaprede iskorišćenosti kapaciteta u svojim prevoznim sredstvima.

myScotty: Putem aplikacije start-apa myScotty, korisnici su uvek spremni za pokret, zahvaljujući raznim ponudama u oblasti mobilnosti – od usluga deljenja automobila, skutera i bicikala, do taksija i automobila za iznajmljivanje. Korisnici rezervišu i plaćaju usluge pomoću pametnih telefona. Kako bi mogao da koristi myScotty, svaki korisnik potvrđuje svoj identitet tokom jednokratnog video-četa; start-ap se stara za proces registracije i verifikacije kod različitih pružalaca usluga.

Umrežene usluge za mobilnost bez stresa

Parking zasnovan na zajednici: Uz pomoć svog pretraživača mesta za parking u okviru parkinga zasnovanog na zajednici, Bosch traži pogodno mesto za parkiranje umesto samih vozača. Pomoću ultrasoničnih senzora sistema za pomoć pri parkiranju, automobili određuju i mere razmake između parkiranih kola kada prolaze pored njih. Prikupljeni podaci se prebacuju na digitalnu mapu za parkiranje, koju vozači mogu da iskoriste da ih odvede do odgovarajućih parking mesta.

Automatizovana usluga parkiranja: Rešenje kompanije Bosch za automatizovanu uslugu parkiranja znači da će se u budućnosti automobili sami parkirati. Vozači ostavljaju svoje vozilo na ulazu u parking-garažu i daju naredbu automobilu da se sam parkira pomoću aplikacije za pametni telefon. Automobil zatim sam traži prazno mesto na koje se parkira bez ikakve pomoći. Ono što omogućava da ova kompletno automatizovana usluga parkiranja postane stvarnost jeste pametna infrastruktura u samoj parking-garaži, koja se povezuje sa softverom u vozilu.

Ažuriranje bežičnog softvera: Zahvaljujući usluzi kompanije Bosch u oblasti ažuriranja bežičnog softvera, vozila digitalno rešavaju posete servisima. Na taj način se omogućava bezbedno i pouzdano ažuriranje podataka u vozilima, isto kao što je to sada slučaj sa pametnim telefonima, a mogu se preuzimati i dodatne funkcije, kao što je digitalna mapa za parkiranje.

Perfectly Keyless: Bosch stavlja tačku na zamornu potragu za ključevima automobila pomoću aplikacije Perfectly Keyless. Vozači mogu da zaključaju i otključaju vozilo i pokrenu motor pomoću svojih pametnih telefona. Preko ove aplikacije, vlasnici automobila mogu da dozvole pristup svom automobilu i drugim korisnicima aplikacije. Na taj način porodice, kompanije, pružaoci usluga iznajmljivanja, odnosno deljenja, i kompanije koje se bave upravljanjem mnoštva vozila mogu fleksibilno da upravljaju time ko će i kada imati pristup njihovim vozilima.

Rana dijagnostika kvarova: Tokom uobičajenih vožnji, servis za ranu dijagnostiku kvarova koristi podatke i informacije sa clouda za analizu stanja ključnih komponenti kao što su akumulator, filter za ulje i kočioni sistem. Ukoliko podaci ukazuju na to da komponenta slabi, vozač o tome biva obavešten pre nego što dođe do propadanja i dobija preporuku za sledeću posetu radionici za popravku. Na taj način se preventivno sprečavaju iznenadni kvarovi automobila.

Usluga pružanja informacija: Zahvaljujući uslugama pružanja informacija, vozači uvek imaju ličnog asistenta pored sebe u automobilu. On im pomaže da pronađu najbližu poštu, rezervišu sto u restoranu ili kartu za koncert i predlaže šta posetiti u nepoznatom gradu. Kada vozač izabere odredište, usluga šalje informacije o adresi direktno navigacionom sistemu vozila.

Bezbedno parkiranje kamiona: Usluga kompanije Bosch kojom se rezerviše bezbedan parking za kamione pomaže vozačima kamiona da pronađu odgovarajuće bezbedno mesto za parkiranje. Kako bi to bilo moguće, kompanija Bosch u realnom vremenu prati koja su parking mesta za kamione zauzeta. Pružaoci usluga u oblasti logistike i vozači kamiona mogu da koriste besplatan onlajn portal, a u budućnosti će moći da koriste i aplikaciju, za rezervisanje mesta za parking na putu kojim se kreću – unapred ili tokom putovanja. Rezultat je bolje planiranje puta i pauza.

Umrežene usluge za mobilnost bez nezgoda

Anđeo čuvar u „digitalnom oblaku“: Samo u Nemačkoj, više od 2.000 upozorenja na vozače koji se kreću u pogrešnom smeru bude emitovano svake godine. Međutim, u većini slučajeva upozorenje stigne prekasno, s obzirom da se jedna trećina takvih nezgoda, u najgorem slučaju, završi sa fatalnim posledicama. Bosch upozorenje na vozača koji se kreće u pogrešnom smeru zasnovano na cloud tehnologiji je dizajnirano tako da obezbeđuje upozorenje u roku od 10 sekundi. Zvuk upozorenja ne ide samo vozaču koji se kreće u pogrešnom smeru, već i svim učesnicima saobraćaja u blizini. Usluga funkcioniše kao anđeo čuvar u „digitalnom oblaku“.

ePoziv – spasava živote: Od aprila 2018. sva novoregistrovana vozila u EU biće opremljena umreženom uslugom za spasavanje života i to će biti standard. Automatizovani poziv hitnoj službi, skraćeno ePoziv, automatski poziva pomoć u slučaju nezgode. Očekuje se da će na taj način svake godine biti spašeno oko 2.500 života. Za svoje rešenje ePoziv, Bosch nudi sveobuhvatni niz usluga putem Bosch Service Centra, pored telematičkih rešenja. Retrofit eCall osmišljen je tako da se može uključiti u upaljač za cigarete ugrađen u vozilo. Postoji i unapređena verzija koja analizira i ponašanje u vožnji i šalje podatke pametnom telefonu vozača preko Bluetooth-a.

mySPIN integracija pametnog telefona: Korišćenje navigacije pametnog telefona, usluge emitovanja informacija ili kalendara bez upotrebe ruku čak i tokom vožnje automobila ili motora moguće je zahvaljujući mySPIN rešenju za integraciju pametnog telefona kompanije Bosch. Pametni telefon i njegove aplikacije se jednostavno integrišu u informativno-zabavni sistem u vozilu. U budućnosti će biti moguće i da se integrišu i prikazuju podaci iz clouda u realnom vremenu. Ti podaci mogu da upozore vozače na opasnosti poput zaustavljenog saobraćaja na putu pred njima.

Aplikacija za vožnju: Ova aplikacija omogućava vozačima da koriste glasovne komande i pokrete kako bi bezbedno rukovali telefonom, navigacijom, porukama i muzičkim aplikacijama dok voze. Pošto vozači sada više ne moraju da dodiruju svoje pametne telefone ili da gledaju u njih, oni se mogu bolje koncentrisati na put. Aplikacija za vožnju nudi više pogodnosti i zabave vozačima čija vozila nisu opremljena informativno-zabavnim sistemom.

Umreženi horizont: Umreženi horizont čini vožnju još bezbednijom i ugodnijom. On obezbeđuje podatke o saobraćaju koji se odnose na stvari kao što su gustina saobraćaja i nezgode, topografski podaci o putu, uključujući nadmorsku visinu i krivine i podaci o infrastrukturi, kao što su saobraćajni znaci i ograničenja brzine – sve u realnom vremenu. Tako se omogućava dinamičan pregled puta koji se nalazi pred vozačem i prilagođavanje odgovarajućih strategija vožnje. Sistem omogućava vozilu da razmišlja unapred, unapređujući tako i bezbednost i ugodnost.

Radar na putu: Mape visoke rezolucije su veoma važne za autonomnu vožnju. Pomoću informacija koje pružaju senzori za radar, Bosch je razvio uslugu za lokalizaciju radara na putu. Ona se može integrisati u mape visoke rezolucije i pomaže autonomnim automobilima da precizno odrede svoj položaj u datoj kolovoznoj traci.

Usluge predviđanja uslova na putu: Ova usluga kompanije Bosch unapređuje bezbednost na putevima. Prianjanje vozila na površinu puta menja se u skladu sa godišnjim dobima i vremenskim uslovima, te je neophodno da vozači, ili autonomna vozila, prilagode svoj stil vožnje kako bi izbegli kritične situacije. Kompanija Bosch razvila je svoju uslugu na bazi clouda za pružanje informacija o stanju površine puta. Usluga koristi senzore elektronskog programa stabilnosti ESP da odredi da li je put klizav ili će omogućiti dobro prianjanje. Na primer, pomoću podataka iz meteoroloških stanica, u okviru usluge se izračunavaju trenutni koeficijenti trenja i predviđaju predstojeći. Ti podaci se onda prenose umreženim vozilima preko clouda u realnom vremenu.

Umrežene usluge za elektrifikovanu mobilnost

Aplikacija napuni i plati: Pametni telefon predstavlja ključan faktor za pronalaženje stanica za punjenje za električna vozila i plaćanje za proces punjenja, a sve to samo jednim klikom. Bosch je razvio aplikacije za punjenje zajedno sa proizvođačima automobila kao što su Mercedes-Benz, smart i Reno. Oni trenutno obezbeđuju svojim kupcima pristup na 17.400 stanica za punjenje u pet zemalja u Evropi, a uskoro se očekuje i povećanje broja takvih stanica.

 

 

 

 

Izvor: bosch.rs