Simptomi koji ukazuju na mogući kvar lambda sonde se manifestuju u vidu smanjenja snage motora, lošeg rada na praznom hodu, prekida sagorevanja, drmusanja, povećane potrošnje, a kod težih i dužih oštećenja sonde pali se MIL lampica i motor radi u ograničenom režimu.
Izgled oštećene sonde usled velikih temperaturnih naprezanja. Greške: prerano paljenje, prekidanje sagorevanja, propuštanje u izduvnom sistemu, povećan sadržaj HC (ugljovodonika), EVAP ventil propušta, neispravan sistem sekundarnog vazduha.
Sonda mehanički oštećena
Zrnaste zelene naslage na sondi potiču od rashladnog sredstva. Javljaju se eventualne greške na dihtungu glave cilindra.
Čađava sonda zbog prisustva ulja u smeši. Greške moguće u slabom dihtovanju ventila za odzračivanje kućišta radilice, EGR ventilu, dihtungu glave cilindra, klipnom prstenu…
Tamno smeđa boja usled prebogate smeše. Proveriti potrošnju ulja i kompresiju.
Prisustvo aditiva u gorivu prouzrokuje crvenkastu boju sonde.
Prisustvo aditiva u gorivu takođe mođe da se prepozna i po beličastoj boji sonde.
Pored toga, gornji deo sonde sa provodnicima treba da je čist, jer kroz taj otvor prolazi referentni (atmosferski) kiseonik sa kojim se upoređuje kiseonik u izduvnom gasu.
Izvor: https://automehatronika.wordpress.com/