Najčešći uzrok pregevanja motora je pucanje kaiša ventilatora ili curenje na crevu vode za hlađenje. S toga je potrebno da uvek u automobilu imate rezervni kaiš ventilatora i traku za krpljenje gumenog creva. Reč je o specijalnoj traci koju možete nabaviti u radnjama autodelova. Ukoliko dođe do pucanja kaiša ventilatora, privremeno rešenje je improvizacija uz pomoć užeta, uzice ili najlon čarape.
Zamena ili podešavanje kaiša ventilatora
Ako kaiš pada – što se može prepoznati po cviljenju koje nastaje kod povećanja broja obrtaja motora – podesite zategnutost kaiša tako da kaiš na najdužem delu umerenim pritiskom palca ima otklon od 6 – 1 3 mm. Ako je kaiš opušten i pošto ste ga podesili do krajnjih granica, trebate ga zameniti novim. Da biste stavili novi kaiš, otpustite glavni šraf i podesni vijak, gurnite generator prema motoru koliko god ide i skinite stari kaiš. Omotajte kaiš oko donje remenice vodeći brigu o tome da dobro nalegne u žlijeb, omotaj te ga preko remenice pumpe za vodu i navucite ga na remenicu generatora. Da bi ste lakše postavili kaiš jednom rukom okrećite lopatice ventilatora a drugom rukom pritišćite kaiš u remenicu. Nikako nemojte koristiti šrafcigere za nameštanje kaiša jer ga tako možete oštetiti. Podesite zategnutost remena kako je ranije opisano.Kad pređete 150 km ponovo pregledajte zategnutost kaiša.
Curenje iz creva
Ukoliko crevo curi na mestu spajanja sa motorom ili hladnjakom curenje se mož ešiti zatezanjem šelne. Ili, ako je crevo dovoljno dugačko, možete oštrim nožem odseći njegov kraj i ponovo ga spojiti. Ukoliko je crevo puklo negde drugde onda deo oko puknuća očistite i zakrpite ga specijalnom trakom. Kao alternativa može poslužiti obična samolepljiva traka, izolir traka ili samolepljiva vinilna traka. Ovo je privremeno rešenje s toga što pre zamenite crevo.
Curenje iz hladnjaka
Ukoliko je reč o manjem curenju ono se može zaustaviti žvakaćom gumom, a nakon toga odmah trebate polako odvesti automobil do najbližeg servisa.Postoje takođe i fabričke smese za zatvaranje pukotina koje možete nabaviti u specijalizovanim radnjama autodelova. Ove smese se sipaju u hladnjak ali tek pošto se dovoljno ohladi kako biste mogli odvrnuti čep. Nikada ne skidajte čep dok je hladnjak vruć jer će vruće sredstvo za hlađenje pod pritiskom izleteti napolje. Pustite da se motor ohladi pre nego što otvorite čep otvora za punjenje.
Čep uhvatite krpom i polako ga otvorite nakon prvog okretaja stanite da bi se pritisak u sistemu smanjio. Vozite bez čepa na otvoru za punjenje jer će pritisak u sistemu uništiti ono što ste popravili. ukoliko je moguće uključite grejanje u automobilu, što će pomoći da voda ostane hladna jer će toplota odlaziti u kabinu automobila. Pažljivo pratite kazaljku za merenja temperature motora iii signalno svetlo upozorenja. Čim se motor počne pregrevati, zaustavite se i pustite da se ohladi.
Ostali uzroci pregrevanja
Ako je gornje crevo hladnjaka hladno, a donje toplo, termostat je zaglavljen u zatvorenom položaju. Kao hitno rešenje, možete voziti automobil na kratkoj udaljenosti sa skinutim termostatom. Izvadite šrafove koji drže kućište termostata (gornje crevo obično je direktno spojeno na njega) , izvadite termostat i vratite kućište na mesto. Ako automobil ima električni ventilator, možda se ne uključuje. Premosnim vodom premostite dve žice na prekidaču hladnjaka ili spojite žicu s pozitivnog pola akumulatora na pol motora ventilatora kako bi ventilator radio bez prestanka sve dok ne dodete do najbližeg servisa.
Ponovo pokretanje vozila
Svako privremeno rešenje se mora zameniti trajnim s toga posetite najbliži servis da bi ste upotpunosti rešili problem. Ukoliko ste izgubili dosta vode napunite sistem vodom koju možete uzeti iz okolnih kuća, potoka, reka ili iz rezervoara za pranje vetrobranskog stakla.
Izvor slika: lerablog.org